reede, 26. aprill 2019

❤️ SÜDAMENÄDAL ❤️

-Bussi peale minek-

Meie maja Siilikeste rühma oodati südamenädala raames Paikuse majja. Peale maitsvat hommikusööki panid Siilikesed dressid selga ja sõitsid bussiga mõned kilomeetrid, et jõuad õigeks ajaks Paikusele. Seal saime koheselt endale sooja sisse Jympa trennis. Lastele väga meeldis, ka Siilikeste pisemad tegid trenni kenasti kaasa ning olid püüdlikud kõikide liigutustes.

Paikuse maja liikumisõpetaja Kauri viis lapsed peale Jympa trenni matkale Kiviaja õpperajale. Õpperada, mis asub Pärnu jõe kaldad, on ilusa looduse ja põnevate avastustega. Ilm oli tellitult ilus ning matkaks suurepärane. Lapsed said joosta, ronida üle okste, visata käbidega täpsust, uurida puid ja lehti, ületada silda, nautida vaadet jõele, harjutada tähelepanu rajal olevaid ohte märkama, tutvuda kiviaja tööriistadega (raja teabetahvlitel) ning nautida kodukoha ilu. Matkalt ei puudunud muidugi ka pinknik terviseampsu ja joogiga. Aktiivse matka lõpetas bussisõit tagasi lasteaiamajja. Siilikesed sõid lõunat ning magasid kõige magusamat lõunaund.

❤️HOIDKE END! :)

pühapäev, 21. aprill 2019

NÄDAL TÄIS PRÜGI JA SELLE SORTEERIMIST

Mõned postitused tagasi kirjutasime prügist ja kuidas meil on läinud sorteerimisega. Nüüd oleme jälle selles valdkonnas olulisi toimetused teinud. Kõikides meie rühmades on uued prügikastid - erinevad värvid, piltidega, kättesaadavad ja nähtavad igale lapsele. Ja oi, kuidas me sorteerimine, igapäev üha targemad!

-Meie uued prügikastid-

8-12. aprillil tegelesime prügi ja selle sorteerimisega. Teisipäeval sõitsime kogu oma pisikese majaga meie naabruses asuvasse Paikre Põlendmaa prügilasse. Seal jätkus uudistamist nii suurtele kui ka kõige pisematele - erinevad prügihunnikud, mitmed põnevad masinad ja isegi kajakad, keda oli raske märkamata jätta. Meile tehti ekskursioon ning räägiti, kuidas prügi prügilasse saab, mida prügiga seal tehakse, kuhu prügi läheb ja üldse kõike olulist, mis puudutab prügi, selle tekkimist ja sorteerimist. Prügilasse oli meil kaasa võetud endi kogutud vanad patareid (maja pealt tekkinud, vanemate ning laste poolt meie kogumiskarpi toodud patareid). Lapsed said oma silmaga näha ja oma kõrvaga kuulda, kuhu patareid lähevad ja miks peab üldse ohtlikke jäätmeid õigesse kogumispunkti viima. Suured tänusõnad veelkord Paikrele selle vahva vastuvõtu eest!

-Kogu Seljametsa maja lapsed prügilat uurimas-

-Palju pakendeid-

-Põnevad masinad-
-Enne kui meid prügilasse lubati, pidime ka kaalule astuma. Meie kogukaal oli sel päeval 1640kg-

-Meie kogutud vanad patareid said uue kodu-

Meie maja Oravakeste õpetaja Aveli osaleb WasteArt projekti töös. WasteArt pojekti eesmärgiks on suurendada inimeste teadlikkust ja muuta harjumusi keskkonnasõbralikumaks: vähendades jäätmeid, kuidas suunata jäätmeid ringlusesse ja taaskasutamise võimaluste tutvustamine. Aveli viis selle projekti raames kõigis meie maja kolmes rühmas läbi prügiauditi. Parim aeg selleks auditiks oli muidugi prüginädal. Auditit tehes arutleti koos lastega prügi sorteerimise vajalikkusest. Valasime välja enda sorteeritud prügi ning vaatasime koos, kas oleme õigesi sorteerinud ja kas saab midagi veel täpsemalt sorteerida. Kaalusime ära enda tekitatud prügi nii enne sorteerimist kui ka pärast sorteerimist.

-Alustame-
-Paber ja papp-

-Sorteerime, sorteerime...-

-Prügi kaalumine-

-Üks osake sorteeritud prügi-

Prügi sorteerimine ei pea olema tüütu igapäeva tegevus! Meie kogemused juba näitavad, et kõike seda saab ka teha väga põnevalt. Jätkame kindlasti sama tublilt ning soovitame ka Sulle, armas lugeja, prügi sorteerimine endale vahvaks teha! :) :)

Värvilist kevadet!
Seljametsa suured ja väikesed

neljapäev, 4. aprill 2019

VÕTSIME TALVEST VIIMAST!

MÕNUS HOMMIKUPOOLIK JÕULUMÄEL

Märtsikuu viimasel nädalal said meie koolieelikud oma suusatamisoskust proovile panna ka suurematel radadel kui need on meie lasteaiahoovis.

Kõhud hommikuputru täis, suusavarustus pakitud sõitsime Jõulumäe Tervisespordikeskusesse Häädemeeste valda. Enne suusatamist oli Seljametsa maja Siilikestel tunnike, et seigelda ka sealsetel matkaradadel. Meid suunati Päkapikumaa matkarajale. Punaseid linte jälgides ning erinevate päkapikkudega kohtudes uutes punktides, sai põnev matkarada lõbusalt läbitud. Lapsed said kuulda kaasahaaravaid muinasjutte, arutleda mõtteterade üle, mõistata mõistatusi, laulda, teha sporti, kuulda linnulaulu ning nautida rahulikku olemist metsa all.

Kopsud mõnusat metsaõhku täis, suundusime suusatama. Kunstlumel oli suusa libistamine hoopis teine. Sai proovida erinevaid tehnikaid ning teha ka esimesed katsed mäest alla sõites.

Kõik Siilikeste rühma koolieelikud nautisid teistmoodi hommikupoolikut ning õppisid kindlasti looduses seigeldes midagi uut ja põnevat.

Looduses on vahva, mine sina ka! :)

Tervitavad Seljametsa Siilikesed

MEIE PROJEKTID

Tänaseks postituseks on meie õpetaja Kaire Holmi artikkel, mis tutvustab lasteaias käimas olevaid projekte. Kõik need projektid sobivad ka Rohelise kooli temaatikaga.

Paikuse lasteaed on loodust ja keskkonda armastav ning õpetab lapsi juba maast madalast loodusesse sõbralikult suhtuma. Lasteaedades toimetatakse palju õues,  sorteeritakse prügi ja tehakse erinevaid õppekäike.  Kogu lasteaiapere osaleb Rohelise kooli programmis ning selle raames toimuvas projektis ,,Suur taimejaht!”. Lasteaed on liitunud projektiõppe programmide: “Tere, kevad!”, Räpina aianduskooli “Tomatisõbrad” ning Suukooli kampaania “Hambad puhtaks”.

Selle õppeaasta viimane suurem väljasõit toimus Keskkonnainvesteeringute Keskuse rahastusel. Selle projekti “Kasvatajad meie ümber” kirjutasid  Seljametsa lasteaia õpetajad Kaire Holm ja Aveli Afanasjeva. Eesmärgiks oli tutvustada lastele suurtootjaid, kelle toodang on mahe ja puhas kemikaalidest.

Õppekäik viis Paikuse lasteaia Paikuse maja ja Seljametsa maja lapsed külla Pajumäe mahetallu Viljandimaal, seal ootas noori teadmishimulisi lapsi taluperemees Viljar Veidenberg oma truu ja sõbraliku kaaslase koer Dingoga.

Talunik tutvustas lastele talu igapäevatoimetusi. Laudas hõljuvad lõhnad lastele eriti ei meeldinud, elevust tekitas hoopiski võrdlus, et silo on lehmade kompott.  Suurimat rõõmu valmistasid loomulikult vastsündinud vasikad.

Peale põhjalikku ringkäiku söödahoidlas, lehmalaudas ja lüpsiplatsil, suundus taluperemees lastega tootmishoonesse, kus tutvustas  kõigile piimast saadavaid mahetooteid. Lisaks oli pererahvas valmis seadnud degusteerimislaua, mida ehtisid talutoodangud: kohupiimakreemid erinevate moosidega, mahepiim, kama, maitsestatud ja maitsestamata jogurt. Maitseelamus oli võrratu!

Erinevad projektid jätkuvad õppeaasta lõpuni. Hetkel käib lasteaias usin taimede kasvatamine. Istikuid saab ostma ning vaatama tulla Seljametsa külalaadale, kus lapsed ise tutvustavad ning kauplevad taimedega.

Postituse lõpetuseks mõned pildid vahvast õppekäigust Pajumäe mahetallu.

Mõnusat kevadet!
Tervitavad Seljametsa suured ja väikesed

ROHELINE KOOL JA SELJAMETSA LASTEAED

ÜLEMAAILMNE KESKKONNAHARIDUSPROGRAMM  ROHELINE KOOL Tere armas blogilugeja!   Seljametsa lasteaed otsustas üksmeelselt liituda Rohe...